" />
  • BIST 106.843
  • Altın 142,630
  • Dolar 3,5367
  • Euro 4,1209
  • İstanbul 25 °C
  • Ankara 24 °C

Kalp krizinin nedeni “Bonzai” çıktı

Kalp krizinin nedeni “Bonzai” çıktı
Son dönemde artan kullanım nedeniyle gündeme gelen uyuşturucu maddesi bonzainin, ilk defa doğrudan kalp krizine neden olduğu tespit edildi.

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yardımcı Doç. Dr. Hüseyin Ayhan, yaptığı açıklamada, bundan 6 ay önce, 33 yaşında bir erkek hastanın kalp krizi teşhisiyle hastaneye geldiğini belirtirken, yüzde 100 damar tıkanıklığı görülen hastanın anjiyoya alınarak, kalp damarı

nın açıldığını söyledi. Hastada kalp krizine neden olacak faktörler incelendiğinde, şeker hastalığının ya da hipertansiyon gibi bir bulguya rastlanmadığına işaret eden Ayhan, şöyle devam etti: “Hastanın sağlık durumunu incelediğimizde kalp krizine neden olacak faktörlere rastlamadık. Ailesinde kalp hastası öyküsü yoktu ve çok çok az sigara kullanıyordu.

Bu hastadan yola çıkarak kalp krizine yol açan faktörü belirlemek istedik. Hastayı ısrarlı bir şekilde sorguladığımızda kendisinin 12 saat önce aşırı dozda bonzai kullandığını söyledi. Bu noktadan hareketle kalp krizinde altta yatan bir faktör olmadığından, kullanılan bonzainin kalp krizine yol açtığını belirledik. Literatürü taradığımızda bonzai ile ilgili ölümler bildirilmesine rağmen kalp krizi olan vakaya rastlamadık. Literatürde esrar ve kokain gibi maddelerin kalp krizine neden olduğu biliniyor, ancak ilk defa bonzainin de kalp krizine neden olduğunu belirledik.”

BONZAİNİN ZOMBİLERİ
Söz konusu hastadan hareketle, verileri olgu sunumu şeklinde derleyip Türk Kardiyoloji Derneğine gönderdiklerini, orada da bu çalışmanın yayınlandığını anlatan Ayhan, amaçlarının bu yayını literatüre sunarak, daha detaylı araştırma yapılmasını ve gerekli tedavinin bulunmasını sağlamak olduğunu söyledi.

“Gençlerde farkındalık oluşturularak, bu bağımlılıktan kurtarılması lazım”
Çok az miktarda kullanımla birlikte bile bağımlılık yapabilen bir madde olan bonzainin piyasada ucuz fiyata satılması nedeniyle kullanımının arttığına işaret eden Ayhan, şunları kaydetti: “Bonzai ucuz, ama bağımlılık yapıcı etkisi çok güçlü.

Bonzai doğal gibi sunuluyor, halbuki sentetik bir uyuşturucu, içerisinde 300'den fazla madde bulunmakta. Hangi maddenin ne tür etkisini bulunduğu bilinmiyor. İntiharlara sebep oluyor, psikozlara, depresyonlara ve daha birçok hastalığa sebep oluyor.
Bonzai kullanan kişiler, bu sentetik uyuşturucuyu kullanırken zararları arasında kalp krizinin de olduğunu dikkate almaları gerekiyor. Bağımlı gençlerde bonzainin birçok sebeple ölüme neden olabileceği konusunda farkındalık  oluşturulması ve bu bağımlılıktan kurtarılmaları gerekiyor.

” Bonzai kullanan bir kişide göğüs ağrısı başlaması durumunda mutlaka hastaneye başvurması gerektiğini vurgulayan Ayhan, “Kişi kalp krizi geçiriyor olabilir, acil müdahale yapılmazsa ölüme neden olabilir” dedi. Doktorların da hastaları doğru ve detaylı sorgulaması gerektiğini ifade eden Ayhan, uyuşturucu kullanan bir hastanın doktordan bunu saklamak isteyeceğini, bu nedenle doktorun detaylı sorularla hastayı doğru cevaba yönlendirmesi gerektiğini söyledi. Ayhan, hastanın uyuşturucu madde kullandığının tespit edilmesi durumunda da profesyonel bir ekibe yönlendirilerek, gerekli tedavinin yapılması gerektiğini sözlerine ekledi. basından

Bu haber toplam 2869 defa okunmuştur
Etiketler: ,
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    YASAL UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Hakkarihabertv.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Kavurucu sıcaklarda serinleten 8 sağlıklı içecek"14 Temmuz 2017 Cuma 18:26
  • 40 yaş üzerindeki uykusuzluk!14 Temmuz 2017 Cuma 12:07
  • Uz. Dr. Gözdem Kaykı'dan sıcak uyarısı!12 Temmuz 2017 Çarşamba 09:37
  • Diş macunu temizlikte mucize yaratıyor!11 Temmuz 2017 Salı 22:04
  • Çocukların yemek yemesi için 7 yöntem!11 Temmuz 2017 Salı 22:00
  • Elma sirkesinin faydaları nelerdir?11 Temmuz 2017 Salı 15:28
  • Yaz aylarında çocuklarda sık görülen 6 risk!08 Temmuz 2017 Cumartesi 14:27
  • Sıcaklar artarak devam edecek!08 Temmuz 2017 Cumartesi 14:14
  • İshalden korunma yolları?08 Temmuz 2017 Cumartesi 13:54
  • Yıldız doktora teşekkür mesajları yağıyor!08 Temmuz 2017 Cumartesi 13:11
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Hakkari Haber TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel :
    Savaş TAŞ - 0.(546) 273 25 56
    Yusuf TAŞ- 0.(545) 266 87 94 | Haber Scripti: CM Bilişim