• BIST 98.314
  • Altın 144,066
  • Dolar 3,5732
  • Euro 3,9941
  • İstanbul 17 °C
  • Ankara 9 °C

Kendi serumuna yanlışlıkla narkoz ekledi canından oldu

Kendi serumuna yanlışlıkla narkoz ekledi canından oldu
Adana'da, kendisine takacağı seruma saf su yerine yanlışlıkla narkoz eklemesi sonucu hayatını kaybeden hemşire, Adıyaman'da toprağa verildi.

İddiaya göre, Adana’nın Seyhan ilçesinde özel bir hastanenin ameliyathanesinde 10 yıldır hemşire olarak görev yapan Zeliha Taştan (30), soğuk algınlığı şikayetiyle hastanenin doktoruna muayene oldu.

Doktor, Zeliha Taştan'ın grip olduğunu belirterek, serum takılmasını istedi. Serumu hastanede almak istemeyen hemşire Taştan, serumu evde kullanacağını, kendisine sadece damar yolu açılmasını istedi.

Koluna damar yolu açılan hemşire, ilaçların bulunduğu kısımdan serum ile birlikte serumun sıvılaşmasını ve kanda pıhtılaşma olmasını önleyen saf su (distile su) yerine, narkozda kullanılan (cetokain) ilacını aldı.

Eve gittiğinde komşularıyla bir süre sohbet eden Zeliha Taştan, serum ve ilacı damar yolundan almaya başladı. Narkozda kullanılan ve kesinlikle damar yolundan alınmaması gereken cetokaini son anda fark eden Taştan, durumu komşularına bildirdi.

Zeliha Taştan daha sonra evde bayıldı. Olay yerine gelen 112 sağlık ekipleri, Taştan'ın kalbinin durduğunu belirledi. Taştan, olay yerinde yapılan ilk müdahalenin ardından ambulansla Adana Başkent Üniversitesi Hastanesi'ne kaldırıldı.

Zeliha Taştan, sağlık durumunun ciddiyetini koruması üzerine yoğun bakım ünitesine alındı. Yoğun bakımda 9 gün yaşam mücadelesi veren hemşire hayatını kaybetti.

Hemşirenin Adana'dan geniş bir araç konvoyuyla alınan cenazesi, Adıyaman merkez Dardağan köyüne getirildi.

Cenazenin gelmesiyle köyde ağıt sesleri yükseldi. Genç hemşirenin sinir krizleri geçiren yakınları, güçlükle ayakta durdu. Zeliha Taştan, Dardağan köyü mezarlığında toprağa verildi.

Taştan'ın halasının oğlu Aziz Akdağ, "Yanlış bir iğne yapması sonucu genç yaşta hayatını kaybetti. Ailesi ve biz perişan durumdayız. Hepimizin başı sağolsun” dedi. İHA

Bu haber toplam 1108 defa okunmuştur
Etiketler: , , ,
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    YASAL UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Hakkarihabertv.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Türkiye’deki üniversiteli sayısı açıklandı!23 Mayıs 2017 Salı 14:40
  • Ekmek parası için yollara düştüler!23 Mayıs 2017 Salı 11:38
  • 42 ilde FETÖ operasyonu23 Mayıs 2017 Salı 11:34
  • 124 gözaltı kararı23 Mayıs 2017 Salı 11:31
  • Oruç Süresi İçin Öneriler!22 Mayıs 2017 Pazartesi 22:13
  • Hakkari'de Aile Haftası çeşitli etkinliklerle kutlandı"22 Mayıs 2017 Pazartesi 16:08
  • Zap'da dilenci operasyonu düzenledi!22 Mayıs 2017 Pazartesi 13:24
  • Hakkari’de ‘Kariyer ve Girişimcilik Günleri’ sertifika töreni!22 Mayıs 2017 Pazartesi 12:52
  • Özel halk otobüsüne silahlı saldırı22 Mayıs 2017 Pazartesi 02:13
  • Trump’tan Orta Doğu ülkelerine çağrı22 Mayıs 2017 Pazartesi 02:09
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Hakkari Haber TV | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel :
    Savaş TAŞ - 0.(546) 273 25 56
    Yusuf TAŞ- 0.(545) 266 87 94 | Haber Scripti: CM Bilişim